چگونه گوشی را به تلویزیون وصل کنیم؟

بسیاری از کاربران موبایل گاهی اوقات گوشی خود را به تلویزیون وصل می‌کنند تا از اجرای تصاویر، ویدئوها و برنامه‌های روی گوشی‌ بر روی صفحه تلویزیون لذت ببرند. اتصال گوشی به تلویزیون کار سختی نیست و البته روش‌های مختلفی دارد. اگر شما نیز قصد دارید روش مناسب برای اتصال گوشی موبایل به تلویزیون را یاد بگیرید، این مطلب را تا انتها بخوانید. در این مقاله با روش‌های مختلف برای وصل کردن گوشی به تلویزیون آشنا می‌شوید و در نهایت می‌توانید روشی مناسب را با توجه به نوع گوشی و تلویزیون‌تان انتخاب کنید.

اتصال گوشی به تلویزیون با کابل شارژر

برای اتصال گوشی به تلویزیون می‌توانید از کابل شارژر استفاده کنید و البته از کابل USB نمی‌توان برای Mirror کردن گوشی در تلویزیون استفاده کرد. وقتی که گوشی را به وسیله کابل USB به تلویزیون وصل می‌کنید، تلویزیون آن را به عنوان حافظه فلش یا هارد دیسک می‌شناسد و می‌توانید در تلویزیون به فیلم‌ها، عکس‌ها و موزیک‌های روی گوشی‌تان دسترسی داشته باشید.

برای اتصال گوشی به تلویزیون از طریق کابل USB ابتدا در منوی Developer Options، گزینه Usb Debugging را فعال کنید. سپس، یک سر کابل شارژ را به درگاه اتصال گوشی و سر دیگر آن را به تلویزیون خود متصل نمایید. در ادامه در منوی Use USB For، گزینه File Transfer را انتخاب کنید تا تلویزیون گوشی شما را به عنوان حافظه فلش یا هارد دیسک بشناسد. حالا می‌توانید از طریق تلویزیون به فیلم‌ها، عکس‌ها و موزیک‌های روی گوشی دسترسی داشته باشید.

چگونه گوشی را به تلویزیون وصل کنیم؟

اتصال گوشی به تلویزیون با کابل HDMI

گوشی موبایل خود را با استفاده از کابل HDMI نیز می‌توانید به تلویزیون وصل کنید. برای اینکه بتوانید گوشی را فقط با یک کابل به تلویزیون وصل کنید باید گوشی‌تان از تکنولوژی MHL برخوردار باشد. برای اتصال گوشی به تلویزیون نیازی به خرید مبدل نیست فقط کافی است یک کابل تبدیل Micro USB به HDMI یا یک کابل تبدیل Type C به HDMI داشته باشید. در اینجا به توضیح نحوه اتصال گوشی به تلویزیون با استفاده از کابل تبدیل Micro USB به HDMI و کابل تبدیل Type C به HDMI می‌پردازیم:

  • اتصال گوشی به تلویزیون با مبدل USB Type C به HDMI

در صورتی که گوشی شما از درگاه تایپ C برخوردار است می‌توانید برای اتصال گوشی به تلویزیون از یک مبدل USB Type C به HDMI استفاده کنید. برای پخش محتوای گوشی روی تلویزیون ابتدا باید کابل مبدل را به پورت شارژ گوشی وصل کنید و بعد یک سر کابل را به ورودی مبدل و سر دیگر آن را به ورودی تلویزیون متصل کنید. به همین راحتی گوشی به تلویزیون متصل می‌شود و با تنظیم تلویزیون بر روی ورودی HDMI مورد نظرتان، صفحه نمایش گوشی روی تلویزیون نمایش داده می‌شود.

  • اتصال گوشی به تلویزیون با مبدل Micro USB به HDMI

در صورتی که گوشی شما به جای درگاه تایپ C دارای درگاه Micro USB است، می‌توانید از یک مبدل  Micro USB به  HDMI استفاده کنید؛ برای اتصال گوشی به تلویزیون با مبدل Micro USB به HDMI ابتدا کابل مبدل را به پورت شارژ گوشی خود وصل کنید. در ادامه یک سر کابل HDMI را به ورودی مبدل و سر دیگر آن را به ورودی تلویزیون وصل کنید. اکنون با تنظیم تلویزیون بر روی ورودی HDMI مورد نظر خود می‌توانید صفحه نمایش گوشی را روی تلویزیون ببینید.

وصل کردن گوشی به تلویزیون توسط میراکست (Miracast)

برای اتصال گوشی به تلویزیون همیشه به کابل نیاز ندارید، بلکه می‌توانید این کار را از طریق فناوری‌های دیگری مانند Miracast انجام دهید؛ فناوری Miracast، نوعی استاندارد انتقال تصویر بر پایه WiFi محسوب می‌‌شود که توسط WiFi Alliance به عنوان یک افزونه به فناوری Wifi افزوده شد. فناوری Miracast که می‌توان آن را جایگزین کابل HDMI دانست امکان انتقال تصویر به صورت بی‌سیم را از دستگاهی مانند گوشی به دستگاه پخش‌کننده مانند تلویزیون فراهم می‌نماید. با فناوری Miracast می‌توانید بازی‌ها، نرم‌افزارها و فیلم‌های روی گوشی خود را روی صفحه تلویزیون اجرا کنید.

البته برای اتصال گوشی به تلویزیون با استفاده از Miracast باید هم تلویزیون هم گوشی از این فناوری پشتیبانی کند. امروزه اغلب گوشی‌هایی که اندروید ۴.۲ به بالا دارند از Miracast پشتیبانی می‌کنند. همچنین تلویزیون‌هایی که دارای WiFi هستند از این فناوری پشتیبانی می‌نمایند.

فناوری میراکست در دستگاه‌های مختلف با نام‌های SCREEN SHARING ،Cast Screen ،Miracast Screen ،Screen Mirroring ،Wireless Display و Smart View شناخته می‌شود و به صورت پیش فرض غیرفعال می‌باشد.

همچنین این فناوری در گوشی‌ها ذیل دسته‌های متفاوتی مانند Display یا Connection & Sharing و یا Connectivity قرار گرفته است. با پیدا کردن Miracast در دستگاه مورد نظر خود و روشن کردن آن می‌توانید صفحه نمایش گوشی خود را روی تلویزیون مشاهده کنید. در واقع Miracast نوعی کابل HMDI بدون سیم است که کار انتقال تصویر و صوت را انجام می‌دهد.

چگونه گوشی را به تلویزیون وصل کنیم؟

نحوه اتصال گوشی آیفون به تلویزیون

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای اتصال گوشی آیفون به تلویزیون، استفاده از مبدل Digital AV Adapter است. با این مبدل می‌توانید صفحه گوشی آیفون را روی تلویزیون استریم کنید و محتوای گوشی را در ابعادی بزرگتر ببینید. برای اتصال گوشی آیفون به تلویزیون ابتدا باید کابل لایتنینگ مبدل Digital AV Adapter را به پورت شارژ گوشی وصل کنید و در ادامه یک سر کابل HDMI را به تلویزیون و سر دیگر آن را به ورودی HDMI مبدل Digital AV Adapter وصل کنید. حالا با قرار دادن تلویزیون روی ورودی HDMI مورد نظر می‌توانید صفحه گوشی را روی نمایشگر تلویزیون مشاهده کنید.

من زینب نثار هستم جامعه‌شناسی خوندم و خیلی تصادفی به دنیای تولید محتوا وارد شدم. حالا عاشق نوشتن هستم و از اینکه توی کارم هر روز چیز جدید یاد می‌گیرم لذت می‌برم.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =

جدول مقایسه