راهنمای خرید مادربرد گیمینگ

یک سیستم مختص گیمینگ که توسط خود کاربر اسمبل شده است، انعطاف‌پذیری و نیازمندی‌های مد نظر او را فراهم می‌نماید. ویژگی که اغلب در سیستم‌های از پیش ساخته شده وجود ندارد. خواه شما به یک سیستم قدرتمند برای اجرای جدیدترین بازی‌ها در بالاترین تنظیمات یا به یک رایانه مناسب جهت انجام بازی‌های رقابتی نیاز داشته باشید. مطمئناً ترکیبی از قطعات سخت‌افزاری وجود دارد که کاملاً با نیازهای شما مطابقت دارد. انتخاب یک مادربرد گیمینگ مناسب، کلید ساخت یک سیستم حرفه‌ای مختص بازی است.

قبل از شروع به جمع نمودن رایانه شخصی خود، باید در مورد قطعات انتخابی، اطلاعات مناسب جمع آوری نمایید. انبوهی از گزینه‌های موجود در بازار می‌تواند این مسئله را، علی الخصوص برای کاربرانی که قصد دارند برای اولین بار سیستم جمع نمایند، مشکل‌ساز نماید. در این مقاله، ما در مورد انتخاب بهترین مادربرد گیمینگ برای رایانه‌های شخصی صحبت خواهیم کرد.

مادربردی که انتخاب می‌کنید نه تنها باید از تمام سخت افزارها و اجزای مختلف پشتیبانی کند، بلکه باید در کیس رایانه شما نیز جای بگیرد.

بهتر است پیش از مطالعه این مقاله، ابتدا سری به مقاله راهنمای انتخاب مادربرد بزنید. در آن مقاله، ما به تمام نکاتی که پیش از خرید مادربرد باید بدان توجه نمایید، پرداختیم.

مادربرد گیمینگ
بررسی مادربردهای گیمینگ

انتخاب مادربرد گیمینگ : چه نوع گیمری هستید؟

انواع مختلفی از گیمرها وجود دارد و به همان اندازه انواع متنوعی از رایانه‌ها نیز ساخته شده است. این که مشخص نمایید در چه سطحی قصد دارید بازی کنید و به چه جزئیاتی اهمیت می‌دهید، کمک شایانی به شما جهت انتخاب صحیح مادربرد گیمینگ می‌نماید. ما بیشتر گیمرها را در ۳ دسته گسترده طبقه بندی می‌کنیم:

فوق حرفه ای

این گیمرها اصرار بر اجرای بازی ها روی نرخ فریم بالا، حتی در رزولوشن های بالا دارند. به طور معمول، آنها انواع مختلفی از وسایل جانبی و قطعات مختلف را برای اتصال دارند. همچنین از یک پردازنده گرافیکی بسیار قوی نیز استفاده می‌کنند. این گیمرها برای تأمین نیازهای خود به بهترین مادربرد موجود در بازار احتیاج دارند. اگر همیشه داشتن سریعترین و قدرتمندترین سخت افزار موجود در بازار را ترجیح می‌دهید، کاملاً در این دسته از گیمرها جای می‌گیرید.

پیشنهاد ما: مدل پیشنهادی ما، مادربرد گیمینگ ROG Maximus XII HERO از برند Asus هستش که تمام نیازهای شما را برطرف می نماید. مادربردی همراه با خنک کننده مایع توسط برند معتبر EK Water Blocks. گیمرهای فوق حرفه‌ای ترجیح می‌دهند از نهایت توان پردازنده‌های خود بهره ببرند. از این رو مادربردهای چیپ‌ست Z490 ایسوس این امکان را فراهم نموده و از پردازنده‌های قدرتمند Intel Core i9 پشتیبانی می‌نمایند. این مادربرد با فرم فاکتور ATX طراحی شده است و دارای سه اسلات PCI Express X16 جهت نصب قوی‌ترین کارت‌های گرافیک می باشد.همچنین دارای چهار اسلات حافظه رم دو کاناله، با پشتیبانی از حداکثر میزان ۱۲۸ گیگابایت ظرفیت حافظه رم، می‌باشد.

مادربرد گیمینگ ایسوس ROG MAXIMUS XII EXTREME
بررسی مادربرد گیمینگ ایسوس ROG MAXIMUS XII EXTREME
حرفه ای

گیمرهایی که می‌خواهند تجربه خوبی از جدیدترین عناوین بازی داشته باشند، ترجیح می‌دهند به بروزترین سخت افزارها دسترسی داشته باشند. آنها ممکن است به مادربورد گیمینگی با همان قابلیت‌هایی که گیمرهای فوق حرفه‌ای نیاز دارند، نیازی نداشته باشند. اما هنوز هم به دنبال بهترین عملکرد از سیستم خود می‌باشند. اگر زیاد بازی می‌کنید، به ویژه اگر از مانیتورهای با نرخ بازسازی تصاویر بالا استفاده می‌نمایید و از دیدن تأخیر یا لگ در بازی خود متنفر هستید، در این دسته از گیمرها قرار می‌گیرید.

پیشنهاد ما: مادربرد گیمینگ ایسوس  ROG STRIX Z490-E GAMING امکان دسترسی به انبوهی از قابلیت‌های ویژه را فراهم نموده و یک بستر عالی برای استفاده از پردازنده ۹ هسته‌ای Core i7 اینتل می‌باشد. این مادربرد از سوکت LGA 1200 و چیپ‌ست Z490 بهره برده و دارای سه عدد اسلات PCI Express X16 می‌باشد. همچنین دارای دو اسلات M.2 جهت استفاده از اس‌اس‌دی‌های با سرعت بالا است. این مادربرد گیمینگ از ۴ اسلات رم، تا حداکثر ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت و فرکانس ۴۶۰۰ مگاهرتز در حالت اورکلاک بهره می‌برد.

مادربرد گیمینگ ایسوس ROG-STRIX-Z490-E-GAMING
بررسی مادربرد گیمینگ ایسوس ROG-STRIX-Z490-E-GAMING
متوسط

گیمرهای متوسط ترجیح می‌دهند سیستمی جمع‌آوری کنند که بهترین کارایی ممکن را در قبال هزینه‌ای که می‌پردازند به آنها ارائه دهد. اگرچه بودجه آنها ممکن است محدود کننده باشد. اما یک گیمر متوسط می‌خواهد بهترین سخت افزار ممکن را با توجه به بودجه خود بدست آورد. یک پردازنده مرکزی قفل نشده اینتل با کمی اورکلاک می‌تواند عملکرد مطلوبی را برای این دسته از گیمرها را فراهم آورد.

اگر معمولاً رایانه شخصی خود را به بهترین کارت گرافیک‌های میان‌رده مجهز می‌کنید و می‌خواهید از حداکثر FPS در بازی‌ها بهره مند شوید، انتخاب یک مادربرد و CPU مناسب، شما را به اهدافتان خواهد رساند.

پیشنهاد ما: مادربرد گیمینگ ایسوس مدل PRIME Z390-A یک انتخاب عالی برای کسانی‌ست که قصد خرید پردازنده Intel Core i5 را دارند. چیپ‌ست Z390 این مادربرد به شما امکان می‌دهد تا بتوانید قطعات خود را به راحتی اورکلاک نمایید. قابلیت‌ها و سایر ویژگی‌های آن،انتظارات گیمرهای متوسط را به خوبی بر آورده می‌نماید.

مادربرد گیمینگ ایسوس Z390-Prime
بررسی مادربرد گیمینگ ایسوس Z390-Prime

در این مقاله سعی نمودیم نیازمندی‌های خرید مادربرد‌های گیمینگ را بر اساس نوع کاربر و انتظارات او مطرح نماییم. در انتها به معرفی چند نمونه مادربرد گیمینگ موجود در بازار پرداخیتم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

بازگشت به بالا