بررسی انواع هارد دیسک های وسترن دیجیتال

همه ما هنگام خرید هارد دیسک‌های وسترن دیجیتال، عموماً به این نکته برخورد نموده‌ایم که طیف رنگی متنوعی از آن‌ها در بازار موجود است. ممکن است برایمان سوال پیش بیاید که واقعا چه تفاوت‌هایی میان این هاردیسک‌ها وجود دارد. برای یافتن پاسخ این سوال، در این مقاله همراه ما باشید.

 

هارد دیسک های وسترن دیجیتال

هارد دیسک‌های سبز رنگ

این سری از هارد دیسک‌های وسترن دیجیتال کم صدا، مناسب مصارف خانگی و دانلود می‌باشند. از نقاط قوت هارد‌های سبز رنگ ، تولید گرما و صدای کم تر و حافظ محیط زیست بودن را می‌شود نام برد. همچنین هاردهای سبز رنگ علاوه بر ظرفیت‌های بالایی که در اختیار ما قرار می‌دهند، از تکنولوژی IntelliPower بهره می‌برند، که سبب می‌گردد سرعت چرخش دیسک بین ۵۴۰۰ rpm تا  rpm7200 بسته به نیاز متغیر باشد.

هارد وسترن دیجیتال سری سبز

هارد دیسک‌های آبی رنگ

هارد دیسک‌های آبی رنگ همانند هارد‎های سبز رنگ ، بیشتر مناسب مصارف خانگی بوده و کارایی بالا و قیمت مناسبی دارند. این سری از هارد دیسک‌های وسترن دیجیتال رنگ از سرعت rpm 7200 بهره می برند. نکته ی قابل تامل این هستش که به نسبت هاردهای سبز رنگ تولید صدای بیشتری دارند. کارایی این هارد ها به نسبت هاردهای سری مشکی پایین ترمی باشد.

هارد وسترن دیجیتال سری سبز

هارد دیسک های مشکی رنگ

سرعت و کارایی بالا و حافظه کش زیاد از مزایای هارد دیسک های سری مشکی می باشند. این سری از هارد دیسک‌های وسترن دیجیتال مناسب کارهای سازمانی که نیاز به پردازش‌های سنگین، از قبیل ویرایش و رندر عکس و فیلم دارند، می‌باشند. همچنین در بازی‌های ویدیویی و سرورهایی که فاکتور سرعت در آن‌ها مطرح است، استفاده می‌گردند.

هارد دیسک های قرمز رنگ

این سری از هارد دیسک‌های وسترن دیجیتال اختصاصاً برای محیط‌های NAS (ذخیره ساز تحت شبکه) که نیاز به کار مدوام در ۲۴ ساعت ۷ روز هفته دارند، طراحی شده‌اند. هارد دیسک‌های قرمز رنگ عموما برای کاربران سازمان‌های کوچک طراحی شده‌اند. کارایی هارد‌های قرمز رنگ نزدیک به هارد‌های سبز رنگ می‌باشد. مصرف برق و صدای کم از ویژگی‌های بارز این نوع هارد‌ها می باشد. هاردهای قرمز رنگ از تکنولوژی NASware بهره می‌برند. این تکنولوژی سازگاری بیشتری را به ارمغان آورده و می‌توان از قابلیت NAS و RAID به صورت یکپارچه بهره برد.

هارد وسترن دیجیتال سری قرمز

هارد دیسک های با رنگ بنفش

سری بنفش هاردهای وسترن دیجیتال بیشتر برای سیستم‌های نظارت تصویر کاربرد دارند. همانند هاردهای قرمز رنگ، می توانند به صورت بی وقفه کار نمایند. این سری از هارد دیسک‌های وسترن دیجیتال بیشترین کارایی، حافظه کش فوق العاده زیاد و سرعت بالا را به همراه دارند. عمر و پایداری این سری هاردها نیز بسیار بالا می‌باشد.

هارد وسترن دیجیتال سری بنفش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 9 =

بازگشت به بالا